Straciła pieniądze po rozmowie z osobą podająca się za pracownika banku
We wtorek 22 listopada do trzebnickich policjantów zgłosiła się 40 – letnia mieszkanka naszego powiatu. Kobieta poinformowała, że zadzwonił do niej mężczyzna, który podawał się za pracownika banku.
Zapytał czy czy składała wniosek o pożyczkę ponieważ na jej koncie odnotowano taką próbę. Kiedy kobieta zaprzeczyła dzwoniący rozłączył się. Po chwili ponownie zadzwonił ten sam mężczyzna i oświadczył, że 40 – latka musi założyć drugie konto, aby przelać na nie środki pieniężne by zapobiec kradzieży. Zaniepokojona całą sytuacją postępowała zgodnie z jego wskazówkami. Oszust był tak wiarygodny, że namówił kobietę do zainstalowanie aplikacji na telefonie, po czym kazał zalogować się na konto i wygenerować kod BLIK.
Po chwili zorientowała się, że z jej konta zniknęło 2500 złotych.
Trzebniccy policjanci apelują o zachowanie czujności i zdrowego rozsądku w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Pamiętajmy, że osoby które do nas dzwonią nie zawsze są tymi, za które się podają. Nie działajmy pochopnie. W przypadku odebrania takiego połączenia rozłącz się i zweryfikuj informację. Zadzwoń do banku bądź osobiście udaj się do placówki. Pamiętajmy, kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i oczekuje od nas podawania kodów BLIK, haseł, loginów, zainstalowania oprogramowania na telefonie, lub komputerze, jest to na pewno oszust.
Bądź czujny!
st. asp. Daria Szydłowska
KPP Trzebnica